Bert Bokhoven ontmoet Feri

01-03-2012 14:45

Heel, heel lang geleden in de vorige eeuw zaten Feri en ik in dezelfde klas op de middelbare school’, begint Bert. ‘In de eerste klas van wat toen nota bene nog de Hogere Burger School heette, de HBS. Daarvoor zat ik op een katholieke fratersschool. Ik was niet gewend om met meisjes in de klas te zitten. Ik was enig kind en had dus ook geen zusjes. Meisjes waren in die tijd voor mij bijzonder. Al was het alleen maar omdat ik ze niet gewend was.

Na enkele maanden was er een klassenfeestje. En toen gebeurde het. Ik danste met Feri. En ik werd verliefd. Op Feri. En Feri op mij. Hoe het kwam weet ik niet, vanaf die dag trokken Feri en ik altijd samen op. We waren verliefd.’

Een gebeurtenis die van grote invloed is geweest op het verdere leven van Bert Bokhoven, de onbekende filosoof. Bert heeft mij toegezegd, als de tijd daar is, om mij de gelegenheid te geven om daar eens verder over te gaan praten en er wellicht een boek te schrijven over zijn ontmoeting met Feri. 

Peter Tersteeg