Bert Bokhoven over zijn beroep

25-10-2014 11:57

Regelmatig krijg ik de vraag “Bert, je kunt dan wel de onbekende filosoof willen uithangen, maar wat doe je eigenlijk voor je beroep ? “ Ik  denk dat ik maar eens een tipje van de sluier moet oplichten.  Ooit heb ik namelijk besloten van management mijn beroep te maken. Daar heb ik nooit spijt van gehad en ik beleef daar nog steeds veel plezier aan. Plezier in het helpen van mensen, organisaties en goede doelen.

Ik doe dingen ! Meestal heel gewone dingen, soms onmogelijke dingen.

Vanuit mijn technisch bedrijfskundige achtergrond heb ik ruime ervaring opgedaan in verschillende bedrijfsdisciplines met  verantwoordelijkheid voor trajecten op het terrein van crisis- en turn-around management, cultuurverandering en strategische herpositionering. Projectmanagement van complexe processen (bv beursgang), het organiseren en begeleiden van start-ups alsmede met het adviseren van directies maken deel uit van mijn werkzaamheden. Daarnaast bekleed ik een aantal functies in de toezichthoudende sfeer.  Functies waarin mijn visie als onbekend filosoof op prijs gesteld wordt.

Ik help mensen, organisaties en goede doelen! Als mentor, als coach, als sparring partner, als directeur, als bestuurder of als commissaris. Bij voorkeur  ‘onmogelijke’ opdrachten waar je je ziel in kunt leggen. Management met compassie. Management met resultaat.

Voorts doneer ik mijn kennis om kleine bedrijven in het buitenland te helpen met management adviezen. Een dankbare taak:  https://www.xi-strategy.com/doneren.html

Voorts doneer ik mijn kennis en ervaring aan goede doelen organisaties waaronder Stichting Noble House: een stichting die ik samen met mijn vrouw heb opgezet om kansarme kinderen in Nepal een stukje toekomst te kunnen geven (www.Engely.eu).

www.Xi-strategy.com