Bert Bokhoven over zeikerds

19-02-2015 10:56

Vol enthousiasme ging ik onlangs op bezoek bij Bert Bokhoven, de onbekende filosoof. Dit keer eens niet omdat ik Bert iets te vragen had. Ik wilde hem komen vertellen dat ik zijn advies ter harte had genomen om mijn talenten in te zetten. Dit naar aanleiding van ons gesprek over de hemel, waar ik niet meer in zal komen omdat ik in onvoldoende mate gebruik gemaakt heb van de talenten die mij gegeven zijn. Dat verpletterde inzicht, dat ik kreeg door de briljante adviezen van Bert, waren voor mij aanleiding om in beweging te komen.

 Ik vertelde Bert dat ik mijn activiteiten wilde diversificeren. Na het succes van het relatiebeëindigingsadviesbureau, dat ik enkele jaren geleden heb opgezet en het door mij ontwikkelde concept voor de cursus “bankovervallen voor ouderen” voelde ik dat de tijd rijp was om mijn talenten in te zetten en een nieuw concept te ontwikkelen voor de opleiding tot zeikerd. Dit in nauwe samenwerking met Van Dam Parkeer Beheer, uw partner in burenruzies.

Als vooraanstaand deskundige op het gebied van regelgeving en ambtelijke handhaving zijn wij al jaren een vertrouwd adres voor het creëren van problemen. Zoekt u een "opgestoken vingertje", dan zijn wij er altijd om u te helpen.

U heeft rust, bent gelukkig, heeft het naar uw zin en alles gaat toch goed: fout, fout, fout ! U onderschat het gevaar van deze ogenschijnlijke tevredenheid en gezelligheid. Gezellige buren zijn in dit kader dodelijk. Geen driftbuien, afgunst of haat waardoor uw aderen in beweging blijven. Dat is hoogst ongezond. De lichaamseigen stoffen die u gebruikt bij zo'n  dynamisch bestaan hopen zich op en leiden tot dichtslibben en tot een vervroegd verouderingsproces. Zorg voor opwinding, herrie, leven in de brouwerij en wees vooral jaloers.

Wij raden u aan ruzies te creëren, over alles bonje te maken, te gaan zeiken over futiliteiten en uw leven zal veranderen. De ophoping van al die nare afvalstoffen in uw lijf wordt weer afgebroken. U hoort er weer bij en men heeft het over U. "Daar heb je die zeikerd weer"! Hoe mooi kan het leven zijn met U als middelpunt van de belangstelling. U staat tenminste op de kaart. Mooi zo.

Maar daarbij heeft u ondersteuning nodig. U moet namelijk blijven zeiken en daar kunnen wij u bij helpen. Onze cursus "dynamisch leven op basis van gezeik" voor hoogopgeleiden bestaat uit een tweetal  onderdelendelen: “Hoe word ik een zeikerd” (inclusief kledingadvies) en, belangrijker nog, “hoe blijf ik een zeikerd”.

Vanuit onze achtergrond als parkeerbeheerder hebben wij geleerd dat parkeren of het plaatsen van voorwerpen in algemene ruimtes zich bij uitstek leent voor het maken van ruzie. Dit geldt overigens ook voor erfafscheidingen, schuttingen en andere onbelangrijke zaken. Optimaal is de situatie binnen een relatie waarbij beide partners elkaar in deze stimuleren. Wat is er beter voor een relatie als een gezamenlijke vijand. Dat is beter dan een gezonde wip. Vijanden maken kan iedereen en zeker na het volgen van een cursus bij van Dam Parkeerbeheer: "Maak ruzie met uw buren deel 1". Deze cursus kost u slechts € 540,- incl. BTW. Tijdens deze cursus zult u knettergek worden van ons gezeik. U zult merken dat u hierdoor een ander mens wordt. Heb overigens niet het hart tegen ons over de cursus te zeiken, met dit geheel terzijde.

Heeft u een aangeboren aanleg om te zeiken dan krijgt u 10% van het cursusgeld terug gestort en kunt u meteen met de cursus "Hoe blijf ik een eeuwige zeikerd" aan de slag. Ook raden wij aan om in de periode dat u de cursus volgt zoveel mogelijk bij alles wat u vindt door te drammen. Als uw omgeving reageert in de trend van: "Hou eens op met dat drammerige gezeik", dan bent u op de goede weg.

Meet u zelf een air aan en u zult zien dat iedereen van u baalt en er wordt nog meer over u geluld. Iedereen kent u en u krijgt een status waar u dagelijks de vruchten van plukt.  Ik zeg maar zo:  "Liever wrange vruchten dan helemaal geen vruchten".

Zo kan ik nog uren blijven door zeiken. Ook U kunt dat leren en belangrijk worden.

Heerlijk is het gevoel dat iedereen van u baalt.

Peter Tersteeg