Bert Bokhoven over dineren met passie

26-10-2014 14:19

Ongetwijfeld zal bij menigeen regelmatig de behoefte opkomen om zijn/haar geliefde te verrassen. Een geweldig idee als het uit het hart komt. Maar hoe moet je dat dan doen ? Het is allemaal zo clichématig geworden dat het mij goed leek mij in deze te wenden tot Bert Bokhoven, de onbekende filosoof. Immers de combinatie tussen raffinement en eenvoud is Bert bepaald niet vreemd. Gezien Bert’s fenomenale  ervaring in ’s mensens beweeg- redenen, zijn unieke empathisch vermogen om zich in te leven in de vreugden en behoeften van de medemens, zal Bert ongetwijfeld met een waardig en tijdloos advies komen.

En inderdaad, Bert kwam met een geweldig advies. Bereid haar een diner; een diner voor twee. Een diner waar je heel je ziel in legt en waar je haar op een ongebruikelijke maar unieke manier mee verrast. Op de manier zoals die bij de jouw persoonlijkheid past; een diner dat recht doet aan de creativiteit die in je zit. Een diner waarmee je haar jou liefde op een onvergetelijke wijze kunt tonen. En merkt Bert tot slot op: "bedenk dat je uniek bent; net als iedereen". Voilà, het resultaat van een nauwelijks te evenaren genotservaring.

Als gekieteld tot in haar merg genoot zij, met fraai geveinsde verrukking, van de fantasie van smaken die ik haar bereid had. Mon menu surprise; een speciaal voor haar samengesteld, tongstrelend triootje van gemalen schaamluizen, in eigen lichaamsvet gebakken roerei en trans-sexuele garnalen. Op geraffineerde wijze gecombineerd met een bedje van ottolieten van de zeeraaf. Oh lala, mompelde zij zachtjes voor zich heen, terwijl haar zachte lippen bezit namen van de flamouche au poire. Mijn vermoedelijke maitresse, zo prachtig, zo prachtig mooi, wil ik haar beleven. Zelfs haar naam is onzeglijk mooi.

Zo ingetogen sensueel genoot zij van het heimweevoedsel, dat ik prompt weer verliefd werd op haar. Haar volmaakte schoonheid. Zelfs haar  schaduw kan mij verblinden. Een waarlijk groots  genoegen te mogen aanschouwen dat mijn lief, zo zielsverrukkelijk teder en vol maatgevoel, geniet van mijn eenvoudige doch voedzame nagerecht: energie-besparende havermout, cake met eigengemaakte tabaksfluim, zacht verzuurde pulp en een eenvoudige moorkopf van chocolala. 
Een geslaagd diner, mede dankzij haar liefdevolle betutteling volgens de laatste inzichten.

Elke dag vier ik mijn Groote Liefde voor haar.  The unbearable brightness of her being. Het leven is prachtig; wellicht word ik tachtig. Met allure. Olala, ma chérie. Een bodemloze belofte. Leef je droom en het komt allemaal goed.

Dank Bert voor dit wederom waardevolle advies. Mijn lief heeft er hartstochtelijke van genoten. Temeer ook omdat zij onvermoede kwaliteiten in mij naar boven zag borrelen. Nooit zal ik jou vergeten, sprak zij met liefdevolle ogen. Altijd zal ik je bij me dragen, lief. Een mooier compliment kon ik niet krijgen. Dank Bert, veel dank.

 

Peter Tersteeg